Thursday 29 March 2018

[RAKAN NIAGA] MAMA CENDOL BIHUN SUP UTARA

Anda suka cendol? Juga suka bihun sup utara?
.
.
Cendol yg berlemak manis, dilimpahi santan yang segar, disejukkan dengan ais dan dilimpahi lelehan gula melaka @ gula gerek bak kata orang utara….
.
.
Bihun sup pula…bihunnya dicelur dalam air kunyit yg membangkitkan warna kekuningan, dilimpahi dengan daging tempatan yang segar serta lobak asin dan cabai resepi asli, kuah sup yang power tanpa campuran Pak Aji No Mutu….pergh!!!! Kelia baq hang.
.

.
Mai….saya nak ceritakan sikit pasal bihun sup utara ni.
.
.
Usai penghantaran tempahan doorgift bahulu kemboja di Mantin, saya terus ke KL untuk rehat. Keesokannya pagi saya bertolak balik ke Perlis.
.

.
Seperti yang dirancang, saya singgah di kedai MAMA CENDOL BIHUN SUP UTARA SEMPOI.
.

.
Kedai ni letaknya di antara Tol Gopeng dan Tol Simpang Pulai, di jalan utama no 1 Ipoh-KL.
.
.
Kedainya betul-betul di tepi jalan, mudah untuk singgah, tempat parkir pun mudah.
.
.
Antara menunya yang utama adalah cendol, bihun sup, kueteow sup, nasi sup dan berbagai-bagai lagi.
.
.
Beroperasi dari pagi hingga petang, setiap hari.
.
.
Selain dari menu-menunya yang ternyata sedap (antara kedai yang selalu saya singgah jika balik dari KL ke Perlis), produk HAYYANARZ REMPEYEK juga kedapatan di sini.
.
.
Saya sangat-sangat rekemen mai singgah sini untuk menjamu selera.
.
.
Untuk anda sekitar Ipoh, jemput datang sini untuk merasai menu-menu yang sedap juga boleh juga dapatkan HAYYANARZ REMPEYEK di sini.
.
.
Jemput datang dan singgah ya…
.
#HayyanarzBakery #Rempeyek #Rangup #Sedap

No comments:

Post a Comment