Thursday 28 December 2017

FIRST TIME SAMPAI TUGU NEGARA

Sedap betul durian. Semua isinya cantik, putih, wangi.

Durian kampung ni telah dibeli semasa turun dari Tanah Rata selepas hantar tempahan bahulu kpd pelanggan.

Selesai penyerahan, saya dan keluarga terus ke KL, turun melalui Tapah.

Jalan masih macam tu, bengkang-bengkok dan berlubang.

Sampai saja di Tapah, ternampak pula gerai jual durian kat tepi jalan. Apalagi, singgah dulu la utk sebiji dua.

Harga sekilo RM18.00

Sampai saja KL, rehat sekejap, jam dah pun menunjukkan pukul 5 petang.

Kudap sikit durian, terus gerak ke Taman Tasik Perdana.

Ingat lagi, dulu semasa belajar di Jalan Semarak, KL..saya selalu ke Taman Tasik Perdana, jogging.

Di sana, anak pula teringin nak ke Tugu Negara. Terus kami gerak ke sana.

Saya sendiri pun belum pernah sampai ke Tugu Negara ni. Inilah pertama kali.



Tugu Negara ni dibina sebagai memperingati pahlawan yg gugur dlm peperangan mempertahankan negara dan dibina dlm tahun 1963.



Seronok anak-anak berlegar-legar dan bergambar dlm kawasan sekitar.



Kawasan Tugu Negara ni dibuka utk lawatan antara jam 8 pagi hingga 6 petang.

Seusai lawatan sekitar Tugu Negara, saya bawa famili pusing-pusing KL, lihat pemandangan KL dlm kesesakan lalu-lintas.

Hampir jam 10 malam, kami sampai ke rumah adik saya di mana kami akan inap selama di KL.

Malam ni rehat, esok kena bangun awal utk ke Cheras, hantar anak saya, Bangcik utk hadir Seminar Tapow A.

No comments:

Post a Comment