Friday 25 September 2015

Mu Tunggu Ku Datang

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Baginda Nabi SAW, keluarga dan para sahabat Baginda.

Moga kita semua sentiasa mendapat rahmat Allah SWT.

Allah Akbar...Allah Akbar..Allah Akbar..Laailahaillallah wallahu akbar..Allah akbar..Walillahil Hamd..

Selamat hari raya Aidil Adha kepada semua yang sedang membaca coretan ini.

Jam kat tangan dah menunjukkan tepat 12 tengahari. Jalan Alor Setar-Kangar sesak tadi kat Kerpan.

"Hangpa ada lagi ka kat kedai atau nak balik dah", saya hantar sms kepada salah seorang kawan.

"Kami tak lama dah, satgi nak balik dah", balas kawan saya.

"Ok..ok..satgi aku sampai. Tunggu sat na..tak jauh dah...", balas saya.

Saya dan kawan² SMTAS 88/89 ada buat perancangan untuk berjumpa setelah sekian lama berpisah. Kami merancang untuk bertemu di Mee Sham Roti Doll, yang letaknya berdekatan Petronas Pantai Johor dalam jam 10 pagi. Sekarang dah jam 12 tengahari.

Punca kelewatan saya ni, kerana saya perlu untuk buat penghantaran bahulu dulu yang ditempah oleh beberapa pelanggan.

Seawal jam 8 pagi, saya keluar rumah dan hantar bahulu kepada beberapa orang sekitar kampung, kemudian kepada beberapa pelanggan sekitar Kangar.

Selesai buat penghantaran sekitar Kangar, saya terus ke PIDA 8 pula di Sanglang, Kedah untuk buat penghantaran bahulu. Seusai buat penghantaran di PIDA 8, terus saya ke Alor Setar. Cuma tinggal untuk penghantaran sekitar Jitra sahaja.

Telefon berdering....

"Hang kat mana dah? Kami nak balik dah ni...", suara kawan saya kedengaran corong telefon.

"Sat..sat..dekat dah..nak sampai dah...", balas saya.

"Ok..ok..", sambut kawan saya.

Alhamdulillah, akhirnya saya sampai ke destinasi. Ternampak Jalil, Mail, Fida, Cikgu Yan, Zarina dan Nurul di meja, di tepi Kedai Mee Sham.

Selepas parkir kereta, terus dapatkan mereka. Alhamdulillah sempat juga bertemu setelah sekian lama terpisah.

Alhamdulillah, semuanya sihat² belaka dan sudah berjaya dalam karier masing².

Setelah sekian lama bersembang, kami pun bersurai dan saya terus pula ke Jitra untuk buat penghantaran bahulu pula.

Alhamdulillah, semua penghantaran selesai ketika jam hampir 5 petang.

2 tugasan berjaya, selesai penghantaran bahulu dan kesempatan bertemu sahabat lama.

Alhamdulillah juga, bahulu jadi asbab musabab yang diizinkan Allah boleh berjumpa dengan kawan² lama. Insha Allah, ada rezeki, kita akan berjumpa lagi.

Selain tempahan bahulu secara terus dan khidmat tambahan penghantaran sekitar Perlis, Alor Setar, Jitra dan Changlun, Hayyanarz Bahulu juga boleh didapati di

Mama Nory Bakery PLT
No 11 Pusat Perniagaan Sena
01000 Kangar, Perlis

Rislah Bakery
No 3 Taman Indra
Jalan Sekolah Derma
01000 Kangar, Perlis

Tempahan Hayyanarz Bahulu boleh dibuat melalui

Sms/whatsapp/call: 017-4620775/019-2463100
Emel: hayyanarz.bakery@outlook.com
Twitter: @hayyanarzbakery
Instagram: @hayyanarz
Facebook: Hayyanarz Bakery (sila LIKE page kami)

Semoga kita bersua kembali....

No comments:

Post a Comment