Saturday 1 April 2017

KINI HAYYANARZ REMPEYEK DI RESTORAN MEE SHAM ROTI DOLL,

Alhamdulillah..

Hujan rahmat dari Allah..membuka lagi rezeki buat Hayyanarz Bakery.

Seusai penyelenggaraan Pikap kat Isuzu Alor Setar, azan asar terdengar berkumandang di udara.

Hujan renyai2 mula membasahi bumi Alor Setar. Tanpa berlengah...saya terus bergerak ke masjid berdekatan utk tunaikan tanggungjawab.

Walau apa hal sekali pun..solat mesti diutamakan...dan harus berusaha diselesaikan di awal waktu.

Namun dek tersangkut sekejap dlm jem...saya cuma sempat berjemaah pada rakaat terakhir saja..

Selesai solat...saya terus bergerak balik...namun dek perut yg berkeroncong dan mula membunyikan irama rock...saya singgah sebentar di Restoran Mee Sham...yg terkenal dengan roti dollnya...roti canai yg disaluti telur separuh masak...ditaburi serbuk lada putih...dan disimbahi dengan kuah roti canai....sslluurrpppp...😋

Selain roti doll..menu yg sedap ikut tekak saya adalah bihun hailam...yg agak sedikit berbeza dengan tempat lain...di mana kebanyakan tempat yg saya makan..kuahnya agak likat dan sikit..tapi kat sini....marbeles..


Ok lah...dalam dok makan tu...saya sempat bertanyakan tokey kedai...nak tak kalau saya letakkan Hayyanarz Rempeyek kat sini..yg kebetulan kat belakang Pikap pun masih ada baki dari penghantaran restock produk2 Hayyanarz Bakery di beberapa kedai.

Alhamdulillah...

Tokey kedai bersetuju dan membenarkan Hayyanarz Rempeyek utk diletakkan di Restoran Mee Sham Roti Doll..


Kini...Hayyanarz Rempeyek sudah berada di Restoran Mee Sham...dan semoga selepas ni...inshaaAllah akan bertapak di Alor Setar pula...

Jika anda singgah di Restoran Mee Sham Roti Doll..dan ternampak pek hijau rempeyek..itulah Hayyanarz Rempeyek...

Jemputlah utk merasai Hayyanarz Rempeyek..yg rangup dan sedap..kkrruuuppp kkrraappp...sekali cuba, nak sediaaa..

Terima kasih kepada pihak pengurusan Restoran Mee Sham Roti Doll yg memberi peluang kpd Hayyanarz Rempeyek utk dipamer dan dijual di situ...

Alhamdulillah..syukur ke hadrat Allah SWT.

No comments:

Post a Comment